janinehageman.reismee.nl

Helemaal lekgeprikt

Lieve allemaal,

Weer een korte update vanuit mijn kant!

De afgelopen maand kwam wel echt het besef dat ik echt naar Tanzania ga, doordat alle grote zaken nu echt geregeld zijn of aangevraagd worden.

Zo heb ik mijn allereerste paspoort op mogen halen en heb ik mijn Verklaring omtrent Gedrag ontvangen. En jaja, ik ben goedgekeurd ;)

Ook ben ik al 2 keer naar de Vaccinatiepoli van de GGD geweest voor advies over de benodigde vaccinaties en inentingen. Op kinderleeftijd heb je van de GGD natuurlijk al een heel aantal vaccinaties gehad, maar wanneer je naar een risico gebied gaat moet je aanvullende vaccinaties krijgen of opnieuw gevaccineerd worden. In ieder land is er een specifiek advies voor benodigde vaccinaties, wat in mijn geval een hele lijst is. Mocht je meer willen weten over alle verschillende vaccinaties of zelf ook naar het buitenland gaan, kijk dan eens op www.ggdreisvaccinaties.nl, hierop kan je precies lezen waarom ik welke vaccinatie nodig heb. Ik heb verschillende dan ook vaccinaties nodig, namelijk DTP (Drifterie, Tetanus en Polio), Hepatitis A, Rabiës (ook wel hondsdolheid), gele koorts en meningokokken (tegen hersenvliesontsteking). Deze ziektes komen in Nederland vrijwel niet meer voor, maar in Afrika nog zeker wel. Al met al een hele lijst, waarbij rabiës zelfs 3 prikken zijn. M’n bovenarmen zijn mooi blauw geweest afgelopen week, maar liever dat dan in Tanzania in het ziekenhuis belanden. Ook krijg ik malariatabletten, dus die mag ik tegen de tijd dat ik vertrek gaan uitproberen of ik er niet van ga hallucineren.
Er staan nog 3 vaccinaties op de planning en dan kan ik helemaal beschermd op pad!

Ik heb de afgelopen periode weer veel leuke, lieve en motiverende reacties mogen ontvangen voor mijn vrijwilligerswerk, wat me erg goed doet! Ik wil iedereen die een donatie heeft gedaan hiervoor hartelijk bedanken, dankzij jullie ben ik weer een stapje dichter bij het verwezenlijken van mijn droom!

Tot snel!

Liefs,

Janine

P.S. Mocht je mij ook willen ondersteunen? Doneren kan via onderstaand rekeningnummer:

NL36RABO3319357158
t.n.v. JDG Hageman
Onder vermelding van: donatie vrijwilligerswerk Tanzania

petra de baat

Wat bijzonder en knap dat je dit gaat doen! Zal zeker een mooie ervaring worden, met soms ook vast wel moeilijke momenten... geniet van alles wat je doet daar en hoop vooral voor jou heel veel mooie ervaringen en herinneringen!
Zet m op daar!!
groetjes Petra de Baat